About Me

header ads

Ikuti 7 petua ini dan mereka akan membantu anda menjaga dan melaraskan semasa pembaikan rumah.


    1. Ketabahan Yang Munasabah Adalah Suatu Keharusan   . Anda Perlu Berunding Dengan Pakar Dan Rujukan Kepada Pembina, Kontraktor, Kumpulan Dapur / Pancuran Atau Pereka Anda. Ini Termasuk   Aduan   Mengenai Profesional Atau Syarikat. Ini Termasuk Menyemak Dengan Agensi Perniagaan Yang Baik Sebelum Anda Menyewa Seseorang. Ia Termasuk Menanyakan Soalan-Soalan Yang Sukar Mengenai Rujukan Yang Disediakan, Seperti, "Adakah Apa-Apa Berlaku Kepada Pekerjaan Itu-Dan-Supaya Anda Tidak Berpuas Hati Dengannya Dan Jika Ya, Apakah Yang Dilakukannya Untuk Menyelesaikannya?"
  1. Dapatkan Semua Jadual Projek dalam Penulisan dan Memulakan Penganjur Kawalan Projek   . Anda boleh meletakkan jadual anda ke dalam Pengatur Kawalan Projek baru anda, dan anda juga boleh membuat tab untuk Perubahan Pesanan, Tawaran & Kontrak dan Maklumat Hubungan Pasukan. Saya suka pengikat projek yang baik.
  1. Jangan jadi GC sendiri   . (Kontraktor Umum) Penjadualan projek adalah cabaran terbesar mana-mana reno; jangan cuba menjadi GC anda sendiri. Biarkan pembina / kontraktor anda mengendalikan penjadualan dan subs. Pembina telah tertarik bahawa anda tidak; mereka memahami proses pembinaan dengan cara yang anda tidak lakukan.
  1. Mempunyai Mesyuarat Pasukan mingguan -   sama ada melalui telefon atau di tapak bergantung kepada projek anda. Ini adalah cara yang paling berkesan untuk memastikan segala sesuatu bergerak dan semua orang pada halaman yang sama. Dalam mesyuarat pasukan 20-30 minit, keputusan dibuat dengan cepat dan maklumat ditukar segera. Ini membantu anda dan pasukan anda sebagai angin dari masa yang terbuang dalam e-mel dan tag telefon. Bilakah anda berhenti mesyuarat mingguan anda? Apabila tidak ada yang tersisa untuk dibicarakan.
  1. Pencinta Rekaan yang Membina Kerja - atau Visa Versa. Tiada pasukan boleh memenangi mangkuk super jika mereka membenci satu sama lain. Saya telah bekerja pada semua reno adab dan projek-projek pembinaan: Keputusan terbaik - semasa dan selepas pembinaan -   sentiasa dicapai dengan pasukan yang lancar   . Jika anda sudah mempunyai pembina impian anda, mintalah dia untuk pereka impian yang bekerja dengannya. Jika anda sudah mempunyai pereka impian anda, tanya dia untuk pembina yang ideal. Anda akan mendapat produk akhir yang lebih baik dan aliran kerja yang dihasilkan. (Anda masih perlu menyimpan setiap item # 1.)
  1. Jangan Assume Builder Anda Boleh Jadi Pereka Anda. Mereka tidak boleh. Pembina membina sesuatu. Mereka sangat hebat. Tetapi mereka bukan pereka. Pereka bentuk pereka barang. Mereka hebat, tetapi mereka tidak membina apa-apa. Set kemahiran 2 tidak boleh digantikan. Sewa dua pereka dalaman dan pembina untuk mendapatkan hasil terbaik anda dan melindungi dolar dilaburkan anda.
  1. Jangan Sewa Keluarga atau Kawan. Ia bukan idea yang baik. Pada mulanya anda fikir ia adalah, dan mereka fikir ia adalah, tetapi pada akhirnya, ia terlalu mudah bagi anda untuk berasa seperti anda tidak mendapatkan perkhidmatan VIP yang sesuai untuk pasukan anda atau anda tidak boleh memegang ahli keluarga anda yang bertanggungjawab kerana mereka adalah "keluarga kamu." , "dan terlalu mudah bagi ahli keluarga anda untuk berasa seperti mereka membongkok ke belakang untuk" berurusan "dan berasa marah  Menyewa seseorang yang anda suka dan percaya  .
Oleh itu, siapa yang bertanggungjawab jika anda mempunyai pembina dan pereka di tempat kerja? Pembina. Pereka tidak dibenarkan menjadi GC. Builder adalah "fungsi struktur" yang fokus dan bertanggungjawab. Mereka menjalankan tugas itu dan memastikan semua dinding berdiri selepas semua orang pulang ke rumah. Pereka bekerja dengan pembina. Pereka adalah "fungsi estetik" yang fokus dan bertanggungjawab. Mereka memastikan "bilik selesai" kelihatan hebat dan berfungsi dengan lancar untuk menggunakannya untuk keseronokan dan aliran yang optimum, terus ke butiran sebagai suis lampu diletakkan di dekat katil anda.
Ikuti 7 petua untuk tetap tenang semasa pengubahsuaian rumah anda yang seterusnya ... bangunan yang senang!

Post a Comment

0 Comments