About Me

header ads

Ikuti 7 petua ini dan mereka akan membantu anda untuk menjaga dan melaraskan semasa pembaikan rumah.

Ketekunan wajar adalah satu kemestian . Anda mesti rujuk pakar dan rujukan memeriksa pembina, kontraktor, kumpulan dapur / mandi atau pereka. Ini termasuk aduan tentang profesional atau syarikat. Ini termasuk menyemak dengan biro perniagaan yang lebih baik sebelum anda menyewa seseorang. Ia termasuk menanyakan soalan-soalan yang sukar mengenai rujukan yang dibekalkan, seperti, "Adakah apa-apa berlaku pada pekerjaan dengan begitu-dan-supaya anda tidak puas dengan dan jika ya, apa yang dilakukan begitu-begitu-untuk memperbaikinya?"
  1. Dapatkan Semua Jadual Projek dalam Menulis dan Mulakan Pengatur Kawalan Projek . Anda boleh meletakkan jadual anda ke dalam Binder Kawalan Projek baru anda, dan anda juga boleh membuat bahagian tab untuk Perubahan Pesanan, Tawaran & Kontrak dan Maklumat Hubungan Pasukan. Saya suka pengikat projek yang baik.
  1. Jangan menjadi GC Sendiri . (Kontraktor Umum) Penjadualan projek adalah cabaran terbesar di mana-mana reno; jangan cuba menjadi GC anda sendiri. Biarkan pembina / kontraktor anda mengendalikan penjadualan dan subs. Pembina telah menarik bahawa anda tidak; mereka memahami proses membina dengan cara yang tidak anda lakukan.
  1. Mempunyai Mesyuarat Pasukan Mingguan - sama ada melalui telefon atau di tapak bergantung kepada projek anda. Ini adalah cara yang paling berkesan untuk memastikan semua perkara bergerak dan semua orang berada pada halaman yang sama. Dalam mesyuarat pasukan 20-30 minit, keputusan dibuat dengan pantas dan maklumat ditukar segera. Ini menolong anda dan pasukan sebagai angin putus asa dari masa yang terbuang dalam e-mel dan tag telefon. Bilakah anda berhenti mesyuarat mingguan anda? Apabila tidak ada yang tersisa untuk dibicarakan.
  1. Sewaan Pereka yang Suka Builder Bekerja Dengan - atau Visa Versa. Tiada pasukan boleh memenangi mangkuk super jika mereka membenci satu sama lain. Saya telah bekerja pada semua adab reno dan projek pembinaan: Keputusan terbaik - semasa dan selepas pembinaan - sentiasa dicapai dengan pasukan lancar . Jika anda sudah mempunyai pembina impian anda, mintalah dia untuk seorang pereka impian yang suka bekerja dengannya. Jika anda sudah mempunyai pereka impian anda, mintalah dia untuk pembina yang ideal. Anda akan mendapat produk akhir yang lebih baik dan proses kerja hasilnya. (Anda masih perlu berjimat setiap item # 1.)
  1. Jangan Assume Builder Anda Boleh Jadi Pereka Anda. Mereka tidak boleh. Pembina membina sesuatu. Mereka sangat mengagumkan. Tetapi mereka bukan pereka. Reka bentuk pereka perkara. Mereka mengagumkan, tetapi mereka tidak membina sesuatu. Set 2 keterampilan tidak boleh ditukar ganti. Sewa kedua pereka dalaman dan pembina untuk mendapatkan hasil terbaik anda dan melindungi dolar yang dilaburkan.
  1. Jangan Sewa Ahli Keluarga atau Kawan. Ia bukan idea yang baik. Pada mulanya, anda fikir ia adalah, dan mereka fikir ia adalah, tetapi pada akhirnya, ia terlalu mudah untuk anda merasa seperti anda tidak mendapat perkhidmatan VIP yang tepat untuk pasukan anda atau anda tidak dapat memegang tanggungjawab ahli keluarga anda kerana mereka adalah "keluarga anda," dan terlalu mudah untuk ahli keluarga anda berasa seperti mereka membongkok ke belakang untuk memberikan "kesepakatan" dan merasa marah. Sewa orang yang anda suka dan dipercayai. Jangan mengupah keluarga atau rakan.
Jadi, siapa yang bertanggungjawab jika anda mempunyai pembina dan pereka di tempat kerja? Pembina. Pereka tidak dibenarkan menjadi GC. Pembina adalah "fungsi struktur" yang memberi tumpuan dan bertanggungjawab. Mereka menjalankan tugas itu dan memastikan dinding semua berdiri selepas semua orang pulang ke rumah. Pereka bekerja dengan pembina. Pereka adalah "fungsi estetika" yang fokus dan bertanggungjawab. Mereka memastikan "ruang akhir hasil" akan kelihatan hebat dan secara fungsionalnya menyokong anda menggunakannya untuk keseronokan dan aliran yang optimum, terus ke detail terperinci seperti mana suis lampu diletakkan di dekat tempat tidur anda.
Ikuti 7 petua untuk menjaga waras semasa pengubahsuaian rumah anda yang seterusnya ... bangunan yang bahagia!

Post a Comment

0 Comments